Thursday, March 13, 2014

Το Ευρωκοινοβούλιο υιοθέτησε την πρόταση για τον εξορθολογισμό της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη

Από το μπλογκ του Ευρωβουλευτή κ. Σπύρου Δανέλλη:

"Ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός είναι ένα στοίχημα ουσίας και συμβολισμού της Ένωσης - Υπόσχεται 10 φορές υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας και συντομεύει κατά μέσο όρο 15 λεπτών κάθε ευρωπαϊκή πτήση"
Η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου (ΕΚ) ενέκρινε σήμερα τη νομοθετική έκθεση του για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, η οποία με την απόσπαση της συμφωνίας των κυβερνήσεων των Κρατών Μελών θα δώσει νέα πνοή στο πρόγραμμα της Ε.Ε. για την ενοποίηση του εναερίου χώρου των κρατών μελών της, με μεγάλα οφέλη για τους επιβάτες.
Ως εισηγητής των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών του ΕΚ για το θέμα, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Δανέλλης υπογράμμισε τα οφέλη του προτεινόμενου Κανονισμού κατά την εισήγησή του. Συγκεκριμένα, στάθηκε στο γεγονός πως θα ελαχιστοποιήσει τις διανυόμενες αποστάσεις, τη διάρκεια των ταξιδιών, το περιβαλλοντικό κόστος, καθώς και την οικονομική επιβάρυνση των επιβατών και των αεροπορικών εταιρειών της Ε.Ε.
Σημαντικό θεωρείται πως το ΕΚ θέλει να μεταβιβάσει επιπλέον αρμοδιότητες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς και να ενδυναμώσει τις εθνικές εποπτικές αρχές αεροναυτιλίας. Κατ' αυτόν τον τρόπο, οι ευρωβουλευτές ελπίζουν πως θα αντιμετωπιστούν κάποια από τα σημερινά προβλήματα, όπως οι σχεδόν 200,000 ώρες καθυστερήσεων που προκαλούνται από το σύστημα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας ετησίως.
Επιπλέον, μετά από τροπολογίες του Σ. Δανέλλη εκ μέρους των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, το τελικό κείμενο του ευρωκοινοβουλίου εντάσσει στη καρδιά του προγράμματος τον λεγόμενο "ανθρώπινο παράγοντα", που συνεπάγεται την στενή παρακολούθηση των συνθηκών εργασίας του κλάδου.
Ο έλληνας ευρωβουλευτής τόνισε πως με την πρόφαση της εθνικής κυριαρχίας, ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας παραμένει εξ ολοκλήρου εθνική υπόθεση. Τα Κράτη Μέλη κωλυσιεργούν την εφαρμογή του προγράμματος, δέσμια συμφερόντων και παραβλέποντας το γεγονός ότι η σημερινή κατάσταση είναι επιζήμια για τους επιβάτες αλλά και τις αεροπορικές εταιρείες της Ένωσης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του Σπύρου Δανέλλη κατά τη διάρκεια της συζήτησης της έκθεσης στην Ολομέλεια του ΕΚ:
"Λίγο πριν τις ευρωεκλογές και μάλιστα με διευρυνόμενο τον ευρωσκεπτικισμό, καλούμαστε να πείσουμε πως η Ε.Ε. είναι χρήσιμη στους πολίτες της για τα μικρά και για τα μεγάλα θέματα.
Η ενιαία ευρωπαϊκή αγορά στις αερομεταφορές τα τελευταία 20 χρόνια έχει καταστήσει τις πτήσεις προσιτές σε εκατομμύρια νέους επιβάτες.
Αλλά η αυξημένη κίνηση ασκεί τεράστιες πιέσεις στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Και όσο κλιμακώνεται η κίνηση, θα έχουμε ολοένα και περισσότερες καθυστερήσεις, λιγότερες και ακριβότερες πτήσεις, αλλά και ερωτηματικά σχετικά με την πτητική ασφάλεια.
Οι υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας δεν είναι προετοιμασμένες για τον 21ο αιώνα και ο συνδυασμός ασφαλών και φθηνών πτήσεων χωρίς καθυστερήσεις έχει ημερομηνία λήξης.
Με την πρόφαση της εθνικής κυριαρχίας και της επικουρικότητας, ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας παραμένει εξ ολοκλήρου εθνική υπόθεση, δέσμια στερεοτύπων, ιδεοληψιών και συμφερόντων. Για τον επιβάτη και για τις αεροπορικές εταιρίες της Ε.Ε., η σημερινή κατάσταση των 38 διαφορετικών και ασύμβατων συστημάτων αεροναυτιλίας και των 60 διαφορετικών κέντρων ελέγχου, είναι απαράδεκτα επιζήμια.
Και φυσικά αυτό δεν έχει να κάνει με το αν πάροχος των υπηρεσιών είναι το δημόσιο ή κάποιος ιδιώτης. Οι ΗΠΑ τις παρέχουν δημόσια, όπως κι εμείς, με 1 πάροχο αντί για 38 και με το μισό κόστος.
Ας μη μας διαφεύγει πως η ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αερογραμμών έναντι εκείνων της Μέσης Ανατολής δέχεται διαρκή πίεση.
Οι αλλαγές που χρειάζονται είναι οργανωτικές και δεν αφορούν την επάρκεια ικανότητα των στελεχών. Αποτελεί επίτευγμα των υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας το ότι η μεγάλη αύξηση της κίνησης τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιήθηκε με δεδομένη την ύψιστη εγγύηση ασφάλειας που γνωρίζουμε και απαιτούμε όταν πετάμε στην Ευρώπη.
Αλλά για να κάνουμε το επόμενο βήμα πρέπει να προχωρήσουμε στον εξορθολογισμό, δηλαδή στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό. Μόνο έτσι θα ελαχιστοποιήσουμε τις διανυόμενες αποστάσεις, με επακόλουθα τη μείωση της διάρκειας των ταξιδιών και της κατανάλωσης καυσίμων. Αυτό θα σημάνει μείωση του περιβαλλοντικού κόστους, αλλά και του οικονομικού κόστους για τις εταιρείες και τους επιβάτες.
Με την έκθεση ενδυναμώνουμε το μηχανισμό επιδόσεων, ώστε τα κράτη μέλη να συμμορφώνονται στους στόχους που τίθενται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ισχυροποιούμε την εθνική εποπτεία. Δημιουργούμε προϋποθέσεις διαφάνειας στην παροχή των υποστηρικτικών υπηρεσιών και φέρνουμε τον ανθρώπινο παράγοντα στο κέντρο του Ενιαίου Ουρανού.
Ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός είναι ένα στοίχημα ουσίας και συμβολισμού της Ένωσης. Μπροστά στις κοντόφθαλμες κωλυσιεργίες του Συμβουλίου, το Κοινοβούλιο πρέπει αύριο να στείλει ένα ισχυρό μήνυμα."

No comments:

Post a Comment

Please add your comments for HANSA attention

 
Hellenic Air Navigation Supervisory Authority Μπλογκ Υπαλλήλων Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας